No worries, mate! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein Veldkamp - WaarBenJij.nu No worries, mate! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein Veldkamp - WaarBenJij.nu

No worries, mate!

Door: Marjolein Veldkamp

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

08 Maart 2014 | Australië, Byron Bay

Een uur geleden lag ik nog in de zee. Heerlijk gezwommen. Het zand plakt nog aan mijn voeten en de zon scheen op mijn gezicht. Het voelt alsof ik al maanden geen blog heb geschreven. Ik heb zoveel gezien dat ik echt hard moet nadenken om jullie alles te typen. But, here we go!

Mijn laatste blog eindigde in Melbourne. Ik heb het daar goed afgesloten, een fijn hostel, goede bands, een dag strand en een groot licht/muziekfestival in de stad. Was erg tof! Ben met een Zweedse jongen opgetrokken die veel van muziek af wist. Dat was heel leuk, veel nieuwe namen gehoord.

Vorige week maandagavond vloog ik naar Hobart, Tasmanie (ook wel 'Tassie'). Het is een eiland ter grootte van Boston (USA), noord naar zuid is 500 km. Damien, een vriend van mij die ik ken uit Thailand, haalde me op van het vliegveld. Leuk om hem weer te zien maar ook gek na bijna 1,5 jaar. We hebben wat gegeten in Hobart en zijn naar zijn huis gegaan. Hij woont met 3 aziaten en het huis is best wel armoedig. Maar ik was al lang blij met een gratis slaapplek en ik kon lekker de hele inhoud van mijn backpack in de wasmachine gooien :)
Dinsdag ben ik Hobart gaan verkennen. Het is een kleine stad maar dat vond ik juist leuk! Salamanca is een plek met veel (art)shops en cafés. Daar heb ik lekker gezeten met een koffie. Ik zag er ook een prachtige ring die ik voor mezelf heb gekocht. Een omgebogen steel van een theelepeltje! Zo gaaf! Het was verder een heerlijke dag. Ik liep via de Franklin wharf (haven) naar het Tasmanian museum & art gallery. Prachtig museum. Ik boekte daarna gelijk een tour voor de volgende dag. Damien moest de hele week werken dus ik ben lekker mijn eigen gang gegaan.
Woensdag om 7 uur werd ik opgehaald voor de tour. En ja hoor, daar was weer zo'n leuke Ozzie achter het stuur! Ik ging maar eens gezellig voorin zitten. Nadat iedereen was opgehaald reden we naar Wineglass bay. Dat was ongeveer 2,5 uur rijden. We deden een wandeling van een half uur om bij het uitkijkpunt op Wineglass bay te komen. Het was onzettend mooi daar. Wit strand, verschillende kleuren blauw water en mooie lucht. Daarna zijn we doorgegaan naar Sleepy bay. Dit was compleet het tegenovergestelde. Rotsachtig strand en veel grote stenen. Maar deze waren gedeeltelijk oranje of groen. Dat gaf een prachtig gezicht! We zijn bij Honeymoon bay gaan lunchen en eindigden de dag op Friendly beaches. Witter dan wit zand, tevens het fijnste zand wat ik ooit gevoeld heb. Het was echt een geweldige dag en ik was gelijk al gek van Tassie. Jeremy (de gids) vroeg of ik met een andere tour mee wilde met hem later die week. Dat leek me wel wat dus dat was afgesproken!
Donderdagmiddag was Damien vrij en zijn we naar Mount Wellington gegaan. Je ziet vanaf het hoogste punt heel Hobart en omliggende plaatsen. Het was helder dus gelukkig een mooi zicht! Het was alleen wel 5 graden op de berg dus ik bevroor! Ik had gehoopt 's avonds nog iets leuks te doen maar hij was moe en redelijk ongezellig. Een iets andere jongen dan ik mij herinnerde, maar goed, tijden en mensen veranderen....
Vrijdag ben ik naar het MONA museum gegaan. Meerdere mensen zeiden 'daar moet je heen'! 40 dollar armer (ferry om er te komen en de entree) stond ik een uur later alweer buiten. Laat ik het zo zeggen: 'heel apart' en 'not for me'. Kortom, ik vond er niets aan. Beetje jammer van het geld. 's Middags had ik afgesproken met Leo, die heb ik ontmoet in Laos tijdens mijn eerste week van deze trip! Heel erg leuk hem weer te zien. Lekker biertjes gedronken en bijgekletst. Die avond wilde ik Damien mee uit eten nemen omdat ik hem wilde bedanken maar hij ging er niet op in en besloot te gaan speervissen. Goed, ik ben het NIET gewend dat iemand een etentje afslaat, dus ik was licht geirrriteerd. Maar ik besloot mee te gaan en daar langs de rotsen te lopen en kijken. Was een mooie plek! Zijn huisgenoot was ook mee dus daar heb ik de hele avond mee gepraat, erg lieve jongen. Ik had wel steeds meer de balen dat Damien zo vreemd deed maar ik besloot dat hij mijn tijd op Tassie niet kon en mocht verpesten. Ik heb het achter me gelaten en er geweldige laatste dagen van gemaakt.
Zaterdagochtend ben ik de Salamanca market over gelopen. Erg leuke markt met geweldige producten. Rond 11 uur ging ik met de bus naar Port Arthur. En jackpot, ik zat in een busje bejaarden en Aziaten! Feest! 'Gelukkig' mochten we zelf onze tijd indelen in Port Arthur en heb ik 3 uur daar rondgelopen. Het is een dorpje met een oude gevangenis. World heritage dus het is een park geworden. Nog veel restanten van gebouwen en ook vrij veel nog in tact. Ik vond het best indrukwekkend!
Zondag ging ik met Jeremy mee op een tour naar Mount Field National Park. Weer een super dag, heel veel gelachen (hij is echt gek) en het park was fantastisch. We lunchten bij een mooi meer en praatten over de landen waar we al geweest waren. De dag eindigde bij een Sanctuary voor kangaroos, koalas, wombats en Tasmanian devils. Wat zijn die laatsten lelijk zeg! En ze grommen alleen maar. Gelukkig stond mij iets geweldigs te wachten. Kangaroos liepen los en kwamen om mij heen staan. Ik heb er eentje uit mijn hand laten eten. Wat ge-wel-dig! Ik kon ze aaien en ze waren echt lief. Had wel uren kunnen blijven. Na de tour nam Jeremy mij mee om te kayakken op zee. Dat was best pittig maar erg leuk! We hebben fish & chips gegeten en echt een leuke avond gehad.
Maandag ging ik naar Bruny island. Dit is ten zuidoosten van Hobart en maar 15 minuten met de ferry. Eerst stopten we bij een chocolade winkeltje. De lekkerste dingen geproefd! We reden naar Cape Bruny, helemaal in het zuiden, waar een vuurtoren is. We kregen een heerlijke lunch, gingen nog langs een cheese farm, aten oesters en mochten van alles proberen bij een zalm rokerij.
Het was een culinaire dag! Maar ook het eiland goed gezien en dat was erg de moeite waard. Sowieso was de rest wat ik heb gezien van Tassie ook prachtig en ik ben echt blij dat ik het gezien heb. Het is totaal anders dan de rest van Oz en heeft iets weg van Nieuw Zeeland (dus ik was helemaal in mijn nopjes!).

Afgelopen dinsdag vloog ik naar Brisbane. Daar zag ik Staschja weer, waarmee ik in NZ was. Heel erg leuk om haar weer te zien! Ik zat bij haar op de kamer in het hostel. We hebben lekker bijgepraat en gekookt. Woensdag zijn we samen Brisbane ingegaan. We hebben het Art Museum gezien maar dat was niet echt voor ons zullen we maar weer zeggen ;) Misschien nu even geen musea meer, haha! Verder lekker de stad doorgelopen, een mooie lagoon gezien waar je kon relaxen, leuk centrum en veel te zien. Goed dagje zo!
Donderdag en vrijdag verder Brisbane ingeweest en nog naar een Koala park gegaan (Lone Pine). Daar wilden we met Koala's op de foto maar het was uiteraard een super dure grap. Entree was al 33 dollar en dan zou de foto 16 dollar kosten. Jullie begrijpen dat we dat hebben overgeslagen. We hebben wel veel koala's gezien zonder ermee op de foto te kunnen, kangaroos, vogels, dingo's en krokodillen. Het was oke maar een beetje zonde van het geld. Terug in Brisbane hebben we 3 tours geboekt voor de oostkust ('katching'!!) en een kleine planning gemaakt. We gaan gezellig komende maand samen richting Cairns reizen! We hebben veel stops en gaan hele leuke dingen doen. Dat horen jullie uiteraard in mijn volgende blog(s).

Vandaag ben ik naar Byron Bay gegaan. Dit is 3,5 uur ten zuiden van Brisbane. Stas was er al geweest maar ik wilde het graag nog zien dus heb hier 2 nachtjes dit weekend. Tijdens de busrit reden we door een tijdzone en moest de tijd een uur vooruit. IN DE BUS! Haha ik moest er zo om lachen!
Byron binnen rijdend kreeg ik al gelijk een fijn gevoel. Na 1 middag kan ik al zeggen dat het een heerlijke plek is. Relaxed, ontspannen, rustig en een goede sfeer. Ik heb heerlijk gelopen langs het strand naar Cape Byron. Het. is. hier. zo. mooi. !!!!!
Elke seconde geniet ik nog. Wát een land is dit! Ik leef zonder zorgen en word bijna elke dag wakker met de zon. 'No worries, mate'. Ik hoor het hier dagelijks. De oostkust is heerlijk warm en maakt mij gelukkig. Over twee maanden vlieg ik terug naar NL maar gelukkig is dat nog niet zover. Nog genoeg te zien en nog genoeg gelukzalige momenten elke dag. Het geld gaat hard maar ondanks dat voel ik me super rijk!! Wat ben ik dankbaar dat ik dit allemaal kan doen. En wat blijf ik leuke mensen ontmoeten. Ik voel dat mijn hart op meerdere plekken in de wereld 'klopt'. Ik vond deze tekst en kan mij er 100% in vinden:

'You will never be completely at home again, because part of your heart will always be elsewhere. That is the price you pay for the richness of loving and knowing people in more than one place'.

Ik ga heerlijk genieten van Byron Bay, lieve mensen. En de Gold Coast wacht op mij, next stop: Surfers paradise (maandag). Tot de volgende keer!

Xxxx

  • 08 Maart 2014 - 10:03

    Laura:

    Sounds good darling! Geniet er lekker van daar! En hou ons op de hoogte! Xx Lau

  • 08 Maart 2014 - 10:55

    Willy:

    Weer een heel bijzonder verhaal geweldig geniet er van gr.

  • 08 Maart 2014 - 13:40

    Imilja:

    Hoi Marjo,

    Wat een mooi verhaal weer! Leuk om je ervaringen in Tasmanie te lezen :-) Heb je toevallig ook nog de pinguins bij Bicheno gezien? Voor mij houdt het hier nu een beetje op qua herkenning, want ik had niet genoeg centjes bij me, dus noordelijker dan Sydney ben ik nooit geweest. Maar jij bent goed op weg naar nog meer moois, en straks naar je oom! Ik blijf je verhalen en foto's op facebook met plezier bekijken.Gelukig is de lente vandaag in NL losgebroken. Morgen wordt het 20 graden, dus bij ons achter in de tuin is het al lekker :-) Geniet er met volle teugen van Marjo! Liefs, Imilja, en de groetjes van Jelle

  • 09 Maart 2014 - 09:26

    Lidia:

    Goede morgen reizigster. Wat geweldig allemaal wat al niet meemaakt. Ontmoeting van een jongen die weer tegenvalt en al die indrukken. Mooi hoor, maar net wat je schreef, ...... Alles nooit meer hetzelfde zijn dan voorheen! Je buurtjes

  • 09 Maart 2014 - 10:13

    Tineke:

    Ha globetrotter. Wat een belevenissen weer. Je rugzak zit nu al vol met ervaringen, en je mag nog even een poosje door. Geniet weer lekker verder, en laat ons vooral delen in jouw reis. We volgen je op de voet! Liefs

  • 09 Maart 2014 - 18:15

    Hester:

    Wauw Marjoleintje.....en dan zijn wij hier blij dat de zon al twee (!!) dagen schijnt en het zelfs een beetje warm is. Wat een belevenissen en indrukken, zeg! Goed dat je het allemaal zo vrij gedetailleerd weet op te schrijven. Dat is niet alleen voor ons leuk, maar ook voor jou om ooit terug te lezen. Hoewel ik denk dat je niets zult vergeten van wat je meemaakt. Die Engelse tekst zegt dat al fraai.
    Blijf genieten en nog niet aan de thuisreis denken. Liefs van ons allen hier, Hester.

  • 09 Maart 2014 - 18:55

    Mam:

    Lieve Marjolein,
    Nu bij het magische Byron Bay . Ik reis met je mee, gezeten achter de computer,en geniet van je verhalen. Heel onderhoudend, en ik zie je in gedachten. Ja,ja, een echter reiziger ben je geworden.Onze dochter al een paar maanden op pad. Heerlijk dat je zo geniet. Dank voor je mooie blog. We wensen je een hele mooie reis verder langs de Golden coast.Alle goeds op je pad.Heel veel liefs en dikke kus.Mam

  • 10 Maart 2014 - 07:58

    Cilky:

    Lieve Mar
    Zee Zon Ztrand Zen, nou wat een heerlijkheid allemaal zeg.
    Fijn dat je je zoooo Gelukkig voelt met een klein beetje geld op zak.
    Want dan heb je het te pakken en dat gevoel zal je nooit meer verlaten schatje.
    Hier ook zulk heerlijk weer zonder jas op de fiets.
    Ik wens je nog mooie tijden toe in de schitterende natuur.
    Veeeelliefs van Cilky doeiiiiiiiiiiiiiiii

  • 10 Maart 2014 - 13:57

    Ellen Olgers:

    Lieve Marjolein,
    Bedankt voor je kaart!
    Fijn dat je zo geniet.....en over 8 weken vlieg je hier in Nederland de zomer tegemoet.....
    Het thema van de boekenweek hier is REIZEN.
    Dus met het Boekenweekgeschenk kan je dan heel Nederland door.....
    Maar in gedachten met een mooi reisverslag van je ben ik al onderweg.........
    Liefs Ellen

  • 05 April 2014 - 21:24

    Lidia:

    Hallo marjolein, al vanaf 8maart niets vernomen. Hoe gaat het?? Hopelijk gaat het goed. Je buurtjes

  • 27 April 2014 - 17:51

    Anita Van Zijl:

    hoi marjolein
    had eindelijk weer even tijd voor je avontuurlijke verhalen
    waren zelf met de meiden wintersporten ( hier zo lenteachtig dat ik op slippertjes hempje en korte broek de wintersportspullen bij elkaar aan het verzamelen was ( bizar ) maar super week met goede sneeuw achter de rug
    mens wat blijf je je verwonderen over al die mooie/ bijzondere plekken die je bezoekt.
    wil je wel terug, zul je je thuis kunnen voelen in ons kleine landje of heb je voor de rest van je leven een doel " sparen om nog eens terug te keren naar een van die mooie herinneringen"!!! gr.anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Azie, Nieuw Zeeland & Australie

.

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

Final blog: Northern Territory & The Red centre

07 April 2014

The Eastcoast

08 Maart 2014

No worries, mate!

22 Februari 2014

Down Under

10 Februari 2014

We will meet again
Marjolein

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 25259

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 11 Mei 2014

Azie, Nieuw Zeeland & Australie

Landen bezocht: