Eerste indrukken - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjolein Veldkamp - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marjolein Veldkamp - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Marjolein Veldkamp

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

12 November 2013 | Laos, Vientiane

Liggend in een stapelbed - en niet kunnen slapen - bedenk ik me maar alvast wat ik op m'n eerste intro blog kan schrijven. Niet dat ik daar lang over na moet denken want ik heb er al een hele reis opzitten!
Zondagmiddag vertrok ik naar Bangkok, na eerst iedereen met een traan en een lach achter te laten op Schiphol. Wat gek genoeg al langer geleden lijkt dan het is.
De vlucht met China Airlines ging prima, eerst 3 films gekeken en daarna met een lekker slaaptabletje m'n ogen dichtgedaan.
In Bangkok aangekomen was ik blij dat ik er eerder was geweest. Het gaf ondanks de drukte een fijn en vertrouwd gevoel. Naar de stad gegaan met de skytrain, als een pakezel en alsof ik het al jaren doe. Ko San Road lacht me toe met een graadje of 33. Ja, zo was het dus een jaar geleden ook!
Heb mezelf verwend met een kamer voor de dag om te kunnen rusten en later trakteer ik mezelf op een pedicure.
Om niet alleen maar leuk te praten en oooooh wat heb ik het goed, 's middags krijg ik toch wel een keer of 50 het idee "holy sh*t wat doe ik hier?". Wat tranen wegknipperend weet ik dat dit overgaat.
Ik ben op tijd weer terug gegaan naar het vliegveld en geef m'n laatste Thaise bahts uit. Ga tenslotte over op de "kip" in Laos. Daar uiteindelijk aangekomen om 21.45 lokale tijd wacht een lief Laotiaans meneertje mij op die mijn m'n visum geeft. Ik mag er in! Hij zegt nog even dat het "vewy comfortable" is in Vientiane & knikt me weer gedag.
Inmiddels lig ik dus in de hoogslaper met op mijn kamer 3 anderen. Een aardig meisje waarvan ik de naam alweer vergeten ben (vorige week 29 geworden, dan krijg je dat) ziet mij een beetje verdwaasd kijken en ze zegt "you will be fine". Deze woorden had ik even nodig en geven me kracht. De rust is weer wedergekeerd en ik ga maar eens slapen. Volgende keer de échte avonturen van deze beginnende backpacker.
xxx

  • 12 November 2013 - 06:01

    Daniella:

    Goed zo Mar! Zet 'm op. Je gaat heel bijzondere dingen meemaken dus geniet er bewust van. Dat neem je voor de rest van je leven mee. Je bent zo vrij als een vogeltje en de wereld is van jou. Liefs, Daan

  • 12 November 2013 - 06:13

    Nina:

    Mooie blog! :)

  • 12 November 2013 - 06:43

    Rietje:

    Ja, you will be fine indeed my dear <3! xxxxx

  • 12 November 2013 - 07:29

    Sanne:

    Leuk je eerste blog!! Het gevoel gaat over, je gaat fantastische dingen meemaken! Ga lekker genieten :-) en anders gewoon even skypen met thuis ;-) veel plezier!

  • 12 November 2013 - 07:34

    Diana:

    Hoi marjolein wat leuk deze blog.En snap dat je een traantje moest weg vegen maar geniet er van .Laat alles maar over je heen komen en vergeet niet dat je nooit alleen bent.
    Dikke knuffel

    Eddy en Diana

  • 12 November 2013 - 07:46

    Tineke:

    Leuke blog Marjolein! We gaan jou en je avonturen op de voet volgen hoor. You go girl!!
    Liefs, Tineke en Dirk

  • 12 November 2013 - 08:01

    CILKY:

    Hai lieve stoere kleine Marjolein
    Wat schrijf je mooi en ik voel het zo,stoer en klein zijn gaan samen ,alles dus in evenwicht.Kind meid jij
    maakt gauw vrienden voor het leven.
    Ik reis soms gewoon een stukkie met je mee.
    Kussssssssssssss Cilky

  • 12 November 2013 - 08:03

    Joosje:

    Ha Mar,
    Wat een herkenbaar gevoel! Allemaal nieuwe indrukken, maar weet zeker dat je helemaal je draai gaat vinden en dan kan het echte genieten gaan beginnen!! Gaaf deze blog, ik blijf m zeker volgen! xx

  • 12 November 2013 - 10:00

    Imilja:

    Famous first words from Laos! Mooi geschreven Majo. Schrijf het lekker van je af, en go with the flow :-) Kussen uit een mistig en motregenachtig NL....

  • 12 November 2013 - 10:11

    Jolien:

    Lieve Mar, jij redt het daar wel! Je bent een kanjer en je gaat onwijs gave dingen meemaken en nieuwe vrienden maken. En wij reizen ook een beetje met je mee. Dikke knuffel! X

  • 12 November 2013 - 10:55

    Lorr:

    Meissie!
    Lekker tabletje gelukkig dus in het vliegtuig. Komt goed met je chickie, hoort er allemaal bij. Enjoy en ga genieten! Xx Lorr

  • 12 November 2013 - 12:21

    Madre:

    In Laos ben je al welkom geheten door dat lieve kleine mannetje bij de airport.
    Dank voor je mooie bericht.Vanmiddag gaan we skypen.Dikke pakkerd Madre en Padre.

  • 12 November 2013 - 12:35

    Marjolein:

    Bedankt allemaal voor jullie lieve en leuke reacties! X

  • 12 November 2013 - 13:22

    Teja:

    Even in Azië bij jou. Kan me zo voorstellen hoe vreemd het is om daar in je eentje aan te komen! En alles verandert voortdurend , zo gaat dat. Nieuwe mensen, die ook weer heel aardig zijn. Op naar het volgende, lieve Marjolein, met heel veel liefs, Teja

  • 12 November 2013 - 14:24

    Willy:

    Lieve Marjolein al het eerste begin is moeilijk maar jij komt er wel geniet er maar van bij terugkomst genoeg verhalen gr.

  • 12 November 2013 - 17:38

    Marlies Vonk:

    Hey!
    Backpacken kan op sommige of soms vele momenten eenzaam zijn (weet ik uit ervaring)
    Laat soms ff je emoties gaan en email familie en vrienden! En probeer je aan te sluiten bij andere backpackers...hoe moeilijk dat soms is. Later zul je op je avontuur terugkijken en denken yes..i did it!!
    En niemand kan je ervaringen dan afpakken!
    Vet knap dat je het doet! You go girl!!
    Ik zou zo met je meewillen :-)
    Keep in touch!
    Groetjes..

  • 12 November 2013 - 19:37

    Laura:

    He nicht! :)

    Laat de emoties lekker komen, en laat de rest lekker de boel de boel! :) Ga jij maar lekker genieten van je tijd daar en ik ben heel benieuwd naar de rest van je verhalen!

    Geniet er van en maak er een mooie en onvergetelijke tijd/reis van!

    Liefs je nichtje!

  • 12 November 2013 - 21:05

    Ellen Olgers:

    Lieve Marjolein,
    ik denk aan je ver weg en toch dicht bij!!!!!!!
    Heb het goed en ik denk aan je!!!!!!!!
    Ellen olgersXXX

  • 14 November 2013 - 17:30

    Sanna:

    Lieverd!!!! Jaaaaaaaaa!!!! Het bloggen is begonnen! Daar ben ik blij om! En ik benhet met het naamloze meisje eens: you will be fine! Je doet het sowieso al verdomde knap daar in je eentje. Mocht je willen skypen of iets, piep me op en we will talk for hours!

    Kussie en geniet. Het enige wat je hoeft te doen is je ogen open als je wakker wordt. Dat is al genoeg voor de onvergeleijke ervaringen.

    Yes! Knuffels en tot je volgende verslag!

  • 17 November 2013 - 14:09

    Mariëlle:

    Hee Marjolein!
    Wat stoer van je dat je dit doet.. en zeker alleen!
    Geniet van je mooie reis en je ervaringen!
    We genieten een beetje met je mee mbv je blog en je foto's!

    Veel liefs,
    Mariëlle en Thido

  • 17 November 2013 - 17:00

    Lidia:

    Hallo Marjolein. Leuk ff je verhaal te lezen. Hier alles goed, heb je huisbewaarder ontmoet. Aardig meisje. Alles gaat goed hoor! Geniet ervan en doe voorzichtig. Je oude buurtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Azie, Nieuw Zeeland & Australie

.

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

Final blog: Northern Territory & The Red centre

07 April 2014

The Eastcoast

08 Maart 2014

No worries, mate!

22 Februari 2014

Down Under

10 Februari 2014

We will meet again
Marjolein

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 25294

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 11 Mei 2014

Azie, Nieuw Zeeland & Australie

Landen bezocht: