Just walking in the rain - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marjolein Veldkamp - WaarBenJij.nu Just walking in the rain - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Marjolein Veldkamp - WaarBenJij.nu

Just walking in the rain

Door: Marjolein Veldkamp

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 December 2013 | Vietnam, Nha Trang

Mijn vorige blog eindigde in Hanoi. De sleeper bus vanaf daar naar Hue was een avontuur.. Half stoel half bed, dat werd mijn beste vriend voor de volgende 12 uur. In Vietnamees is dat 15 uur. Gek genoeg was het wel te doen maar kwam ik toch aardig gekreukeld aan in Hue, woensdagochtend om 10.00. Naar het hostel gegaan waar ze mijn reservering helemaal niet hadden. Toch mijn bedje gekregen. Helaas was het dit keer een smoezelig hostel. Met een muis beneden bij de receptie (muis lijkt mij te achtervolgen, op de bbq of levend, maakt niet uit). Maar gelukkig sliep ik hier maar 2 nachten. Verder die dag niet zoveel gedaan, rondgelopen en een massage genomen wat de kreukels weer helemaal uit mijn lichaam haalde :)
Donderdag, god, het was tropische regenstorm dag. Zeg maar standje douchekop-regen. En dan 24 uur lang! Ik had al een tour geboekt dus dat ook maar gedaan. Met paarse poncho drie tombes bezocht. Toen al snel doorweekt (een Vietnamese poncho is blijkbaar niet waterdicht) Met paarse poncho en paraplu verder. Vechtsport gezien en na de lunch het Citadel bekeken. Het oude gedeelte van Hue met muren omringd. Ook Forbidden city hoort erbij. Volgensmij is het normaal gesproken mooi maar alles zag er vreselijk uit met het trieste weer. Het was bijna geen geslaagde dag, ware het niet dat
1. de gids voor ons Vietnamees ging zingen in de bus (hilarisch)
2. mijn Vietnamees Engels weer verbeterd is. Mij met de bus afzetten bij het hotel, 'i drop you' wordt 'i rob you', if = ib, peanut = binut en mijn favoriet: health care = hell care.
en 3. ik een leuk meisje ontmoette tijdens de tour, Fabienne, en 's avonds gezellig met haar en 2 anderen heb gegeten!!
Volgende ochtend door naar Hoi An, 3 uur rijden vanaf Hue. Ik zat met de drie backpackers waarmee ik de avond ervoor had gegeten. 2 ervan gingen naar hetzelfde hostel. Lotti en Stefan. In Hoi An aangekomen was het droog. We zijn gelijk rond gaan lopen. Het was een super schattig stadje met vooral veel winkeltjes. Helaas ging het na de lunch weer regenen en hard ook. Dit zou zeker nog een paar dagen aanhouden werd gezegd. Het hostel was helaas weer viezig en heel erg druk. Zat met 20 jarige feestbeesten op een dorm. Ik had het even helemaal gehad. Ik zat mezelf ook in de weg met mijn chagrijnige bui. Heb 's avonds met Lotti gegeten en op tijd gaan slapen.
De volgende dag zag ik alles wel weer wat positiever. Er was een mega buffet ontbijt dus ik heb mezelf uitgeleefd alsof ik een week niet had gegeten. Daarna ben ik met Lotti gaan shoppen. Dat deed me goed (toch therapie he) De winkeltjes waren zo leuk! Moest me inhouden want moet nog een half jaar alles meedragen. Helaas wel weer regenbuien gehad maar het was even niet anders. Terug in het hostel ben ik 'ingetrokken' in een andere dorm. Stuk beter! Ware het niet dat dit blijkbaar een party hostel is dus 's nachts alleen maar geschreeuw en gelach. Alsof ze naast mijn bed stonden zo hard! Maar goed, gelukkig het laatste nachtje en wederom maakte het ontbijt alles weer goed :) Probeer nu ook meer per dag te leven en niet zover vooruit te kijken. Nu is nu. Het is wel interessant dat dit niet alleen maar een reis is maar er zitten ook echt 'leermomenten' in. De HvA zou trots op me zijn met deze evaluatie.

Omdat ik de vorige sleeper bus zo ontzettend leuk vond (....) nam ik zondagmiddag, na een zalige voetmassage, wederom zo'n bus, dit keer naar Nha Trang. 12 uur lang, yes! Ik ging samen met Lotti en er zaten 3 NLers in de bus. Was heel gezellig. De bus rit viel best mee, ik sliep redelijk en werd wakker gemaakt omdat we er al waren! Het hostel was maar 10 minuten lopen. Helaas konden we pas om 2 uur inchecken en het was 7 uur 's ochtends... We hadden gehoord van de famous 'mud spa', dus daar zijn we na het ontbijt naartoe gebracht. Voor 4,- krijg je een modderbad, mineraalbad en onbeperkt zwemmen in 36 graden verwarmd bad. Dit was heerlijk na 12 uur bussen! Helemaal zen kwamen we 's middags terug bij het hostel.
Wel meteen opgemerkt dat Nha Trang een mini Rusland is. Het is echt erg hoeveel Russen hier zijn. Je vergeet bijna dat je in Vietnam bent. Ze zijn ook zo onaardig tegen de locals hier!! Het is jammer want het overheerst alles. Ze gaan er vanuit dat jij ook Russisch bent en beginnen een heel gesprek. Als ze erachter komen dat je ze niet verstaat lachen ze en lopen ze door.
Maar om niet alles af te kraken bracht Nha Trang mij ook moois. Modderbad: check. Heerlijk avondje bios voor 2 euro: check. Fijn hostel: check (ik word hier 's morgens begroet met een hysterisch 'HIIIIIIIII Marjolein how are you this morningggggg??!!') Heerlijk ijs bij Tarantino: check. Eindelijk droog en warmer weer: check. En tijd om even bij te tanken. Gek is wel dat er nu overal kerstversiering hangt. Klopt totaal niet voor mij!
Nog een mooi verhaal voor jullie: op mijn dorm zaten 2 nederlandse jongens en eentje komt van het toilet. Die begint op te scheppen tegen zijn vriend over zijn 'boodschap' op het toilet. 'Jeeeeeezus, ik zou daar maar niet naar binnen gaan etc...' Duidelijk niet wetende dat ik hem kon verstaan. Hij schrikt zich dan ook WILD als ik opeens een opmerking maak in het Nederlands. Hahaha zo mooi!!

Ik wens degenen die Sinterklaas vieren alvast een fijne avond donderdag.
Ik ga woe.ochtend (morgen dus) mee met een Easy Rider, achterop de motor touren 3 dagen, richting Dalat. Door het binnenland, super gaaf. Voor meer info voor geinteresseerden: www.easy-riders.net
Vanaf Dalat ga ik richting Mui Ne, zaterdag. Dat is weer een stuk zuidelijker en brengt me uiteindelijk steeds dichterbij Ho Chi Minh City.

Tot de volgende keer, x Marjolein.

Jacqueline, alvast van harte gefeliciteerd en een fijne dag morgen!!

  • 03 December 2013 - 12:01

    Diana Huisman:

    Hoi Marjolein wat heerlijk om weer wat te lezen van je. Wat maak je een hoop mee en wat ben ik jaloers op al die heerlijke massages en mooie dingen wie je ziet en beleeft.
    Nou heel veel plezier en tot de volgende keer.
    Dikke knuffel xxGroetjessssssssssssssssssssssssssssssssss

  • 03 December 2013 - 17:04

    Teja Kaarsemaker:

    Al die massages en het modderbad, voetmassage, dat lijkt mij heerlijk!!!! En ook wel nodig gezien je kreukels door lange busritten. Bijzonder dat je toch steeds weer leuke mensen tegenkomt.
    Hier is de nachtvorst ingetreden, en handschoenen op de fiets. Wij gaan lekker gourmetten met Sinterklaas,dus helemaal geen gewinkele en gerijnm. Bevalt ons al jaren goed.
    Veel plezier en liefs teja

  • 03 December 2013 - 17:04

    Madre:

    Ja, wat kan je mooi vertellen.Ja,regen kan hinderlijk zijn,zo duimen we voor een lekker zonnetje daar.Wat een verschillen he als je dan de verhalen van Laos en nu in Nha Trang leest.Maar ik heb begrepen dat als je met de Easy-Riders op stap gaat het weer het echte Vietnam gaat worden.Erg dat de Russen zo tegen de locals doen.Maar ja,sommige denken dat met geld alles te koop is.Inmiddels heb je al veel gezien en gehoord.Onthou ook het lekkere eten,en wie weet ga je wat lekkers koken als je terugkomt.Mooi je vele leermomenten.Wie reist heeft veel te vertellen.Ik wens je vele mooie ontmoetingen en alle goeds op je pad.Dikke kus Madre.

  • 04 December 2013 - 07:08

    Cilky:

    Hai Marjolein al tikkend aan mijn bureau zie ik in mijn lamp een sticker met de tekst Happylight nou die
    sfeer proef ik wel uit je mooie verhalen.Het is maar goed dat je alles vastlegt het is niet te doen om alles te onthouden he.Het lijkt zo eenvoudig om in het NU te vertoeven,dat skeelt wel.Het is net zo iets als ik ben.
    Kind,meid niemand pikt dit ooit van je af, ben trots op je, enne je bent heel dapper.
    Ja af en toe moet je maar shoppen iniminidingetjes,want ja je rugzak moet toch alleen maar lichter
    worden.Vier je feestje ,zoennnnnnnnnnnnnnn Cilky

  • 04 December 2013 - 08:07

    Ilze:

    Veel plezier op de motor!! Gaaf joh. Hopelijk blijft het droog tijdens je trip! X ilze

  • 05 December 2013 - 18:14

    Ellen Olgers:


    LIEVE MARJOLEIN NU BEN JE INMIDDELS 2 DAGEN OP DE MOOR!
    Bevalt het?
    Hier is het Sinterklaasavond : regen storm....Love you be care!!!!!!!

  • 05 December 2013 - 18:20

    Ellen Olgers:

    Marjolein ik heb het te snel verzonden ik bedoelde Motor dat begrijp je wel he? Moor is toch iets meer voor een zwarte piet vind je niet? Ik hoop dat je geniet? Ook al zie ik je niet!
    Dag mooi blond meisje!!!!!!Ellen

  • 07 December 2013 - 20:33

    Jacqueline Egberts:

    Nu pas je verslag gelezen. Wat vertel je en zeg je veel, net of ik erbij ben als ik je verslag lees..... dus ik geniet. Dank je voor je felicitatie, 't was een leuke jaardag. liefs van Jacqueline and a day is a day, het verschil zit vaak in de beleving ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Azie, Nieuw Zeeland & Australie

.

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2014

Final blog: Northern Territory & The Red centre

07 April 2014

The Eastcoast

08 Maart 2014

No worries, mate!

22 Februari 2014

Down Under

10 Februari 2014

We will meet again
Marjolein

Actief sinds 05 Okt. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 25295

Voorgaande reizen:

10 November 2013 - 11 Mei 2014

Azie, Nieuw Zeeland & Australie

Landen bezocht: